Aktualności

25 kwietnia 2017 15:18 | Aktualności

PRZYSTANEK KOŃCOWY NA TRASIE: INNOWACJA „MOJA PRZYSZŁOŚĆ”

 

 

 

 

Uczniowie klasy 3a o profilu matematyczno – fizycznym już na początku roku szkolnego zaczęli myśleć o swojej przyszłości, kiedy wraz z nauczycielkami matematyki p. Mirosławą Parzygnat i języka niemieckiego p. Małgorzatą Wojciechowską przystąpili do realizacji innowacji pedagogicznej pod nazwą: „Moja przyszłość”.

 

Dzień 30 marca 2017 r. był przystankiem końcowym na tej trwającej kilka miesięcy „trasie”, mającym na celu podsumowanie wszystkich dotychczasowych działań. Na spotkanie zaproszono uczestników innowacji wraz z rodzicami, Panią Dyrektor Jolantę Manowiec,   Pana Starostę Powiatu Łobeskiego Pawła Marka, Pana Burmistrza Łobza Piotra Ćwikę, Panią Elwirę Włodarz - doradcę zawodowego Powiatowego Urzędu Pracy w Łobzie oraz Pana Burmistrza Cybinki Marka Kołodziejczyka. Ze względu na napięty harmonogram prac związanych z zajmowanym stanowiskiem nie wszyscy mogli zaszczycić nas swoją obecnością.  W związku z dużą ilością zadań, jakie do wykonania w ramach innowacji mieli nasi uczniowie, zaplanowałyśmy inny charakter tego spotkania. Zdaniem uczestników było w miły i zabawowy sposób podsumować kilkumiesięczną pracę. Zmierzyli się oni z kalamburami i zagadkami, których „bohaterami” byli uczestnicy innowacji, osoby, z którymi młodzież się spotkała w czasie trwania innowacji oraz miejsca, które odwiedziła. W miłej atmosferze przy kawie i słodkim skromnym poczęstunku uczniowie poddali się zabawie, a zaproszeni goście dotrzymywali im kroku. Niespodzianką dla uczniów była prezentacja multimedialna ukazująca „przechwycone” przez nauczycielki zdjęcia i „poufne” informacje znane tylko dla wybranych osób. Dzięki nim można było poznać nasze przedsięwzięcie „od kuchni”.

 

 Mimo rozrywkowego charakteru spotkania, starczyło czasu na trafne podsumowanie naszych działań, którego można dokonać na kilku płaszczyznach. Rozpatrując innowację z punktu widzenia matematyki i logiki, możemy stwierdzić, że młodzież jest przygotowana do rozwiązywania zadań logicznych. Umiejętność nieszablonowego myślenia powoduje, że śmielej radzi sobie z nimi w trakcie symulacji rozmów kwalifikacyjnych oraz rozwiązywania arkuszy maturalnych. Biorąc pod uwagę umiejętności języka niemieckiego i nasze położenie geograficzne zauważa się potrzebę dobrej znajomości tego języka i wynikające z tego przywileje. Zdobyta wiedza merytoryczna na temat planowania własnej drogi zawodowej oraz rozpatrywania jej w kontekście własnych potrzeb i panujących warunków na rynku pracy powoduje świadomy wybór konkretnej ścieżki dalszego doskonalenia się. Reasumując, zaplanowane przez nas zadania zostały zrealizowane,  założone cele osiągnięte,  młodzież po raz kolejny stanęła na wysokości zadania, a my utwierdziłyśmy się w przekonaniu, że innowacja się udała.

 

Mirosława Parzygnat i Małgorzata Wojciechowska

Przeczytano: 225 razy. Wydrukuj|Poleć znajomemu|Do góry

Zdjęcia: